alt

 

Alle børn i familier, hvor økonomien ikke tillader, at der bliver sat penge af til kontingent, sportsudstyr o.lign. er berettiget til at søge om støtte fra et stort donationsprogram. Som DIF, Procter & Gamble samt Føtex står bag. 

Ansøgningen skal dog foregå gennem en idrætsforening, som er medlem af et specialforbund under Danmarks Idræts-Forbund. Som privatperson, skal man derfor tage kontakt til den lokale Svæveflyveklub, hvis man ønsker støtte til at gå til svæveflyvning.

På siden alle børn vil du kunne finde information om projektet, se hvordan du selv kan støtte og få information om, hvordan du kan modtage støtte og komme til at dyrke lige den idræt, du drømmer om.

 

alt

DIF har udsendt nedenstående pressemeddelelse:

Stor pengedonation til idræt for fattige børn
Børn i familier, hvor der ikke er råd til foreningskontingent eller sportsudstyr, får nu hjælp fra et stort donationsprogram, som DIF, Procter & Gamble og føtex står bag. Danskernes køb af en lang række af verdens mest kendte produkter afgør den samlede pengesum.

Tusindvis af børn ønsker at komme ind i idrætsforeningerne og være en del af kammeratskabet, men har ikke mulighed for det, fordi forældrene ikke har råd til fx kontingentet. Også børn, der allerede er i foreningerne, risikerer at måtte opgive idrætten pga. forældrenes økonomi. Der er 65.000 fattige børn i Danmark ifølge bl.a. Red Barnet.

En donation fra Procter & Gamble, der ejer en række kendte produkt-brands, skal nu hjælpe familierne. 1 kr. fra hvert P&G-produkt (Gillette, Pampers, Vicks, Oral B m.fl.), der sælges i føtex i udvalgte uger, går til børnene.
Økonomisk trængte forældre skal kontakte en af de 11.000 lokale idrætsforeninger i Danmarks Idræts-Forbund (DIF), hvis de ønsker hjælp fra ’Idræt for ALLE børn’, som projektet er døbt.
”Alle børn uanset baggrund fortjener at få mulighed for at dyrke idræt i foreningerne sammen med vennerne. Derfor forstærker vi nu indsatsen i DIF-idrætten og kommer tusindvis af børn i økonomisk trængte familier i møde ved hjælp af et stort donationsprogram de næste mange år. Vi er meget glade for, at Procter & Gamble har gjort det muligt at kunne inkludere endnu flere i idrætten,” siger Niels Nygaard, der er formand for DIF, som har 1,7 millioner medlemmer. Nygaard glæder sig også over den store eksponering, som føtex kommer til at give projektet i alle deres varehuse.

P&G er international olympisk topsponsor og har store forventninger til donationsprogrammet i Danmark:
"Det er meget vigtigt for Procter & Gamble som olympisk sponsor, at endnu flere børn dyrker idræt og oplever idrættens mange positive værdier på egen krop. Det er ligeledes vigtigt, at forældre med en meget stram økonomi kan se, at deres børn får sunde idrætsvaner og har samme muligheder som andre," siger Kristofer Tonström, nordisk Marketing Director, Procter & Gamble.

På mandag den 28. januar skydes første kampagneperiode i gang i landets 89 føtex-varehuse:
"Vi kan alle bidrage til, at børn bliver stærke og sunde, og det er en meget vigtig del af barndommen at kunne dyrke motion sammen med sine venner. føtex bakker op om ’Idræt for ALLE børn’, fordi alle børn skal have en chance for at blive en del af foreningslivet," siger Mette Maix, direktør i føtex
Peter Gade, tidligere topspiller i badminton, støtter projektets gode formål: ”Jeg håber ’Idræt for ALLE børn’ kan hjælpe endnu flere børn og unge til at blive en del af idrættens fantastiske verden.”

Donationsprogrammet kort fortalt
• ’Idræt for ALLE børn’ et er et samarbejde mellem DIF, Procter & Gamble (P&G) og føtex.
• Der kan gives støtte til børn af økonomisk vanskeligt stillede forældre til hel eller delvis betaling af kontingent, sportsudstyr eller deltagelse i sportsarrangementer.
• Kun DIF-foreninger kan søge om støtte hos Danmarks Idræts-Forbund (DIF). Ikke enkeltpersoner. Foreningerne kan søge løbende.
• P&G har garanteret et minimumsbeløb de første tre år på i alt 4,25 mio. kr.
(1,25 mio. kr. i 2013, 1,5 mio. kr. i 2014 og 1,5 mio. kr. i 2015).
• DIF’s samarbejde med P&G om ’Idræt for ALLE børn’ gælder mindst frem til og med 2015, men har et perspektiv på mere end 10 år.
• Første kampagneperiode for ’1 kr. pr. produkt’ er uge 5-8, 2013 (28. januar-24.februar 2013) i 89 føtex varehuse. Produkterne er Ariel, Pampers, Gillette, Vicks, Oral B, Pantene, Head & Shoulders, Duracell m.fl.
• Alle danskere har mulighed for at støtte formålet
• Læs mere på www.alleboern.dif.dk

Kommende begivenheder

26 sep
ETU møde, Arnborg
Dato 26. september 2023 18:00
7 okt
HB Møde, Arnborg, budget
7. oktober 2023 9:00
14 okt
NH Efterårssamling, Arnborg
14. oktober 2023 9:30 - 17:00
  • Ingen indlæg at vise.